5.06.2010

secebis kata

Aku terpandang matamu yang terlukis di langit cerah hari ini,
Kau senyum padaku dan berkata, 'cinta seperti ini takkan pernah padam'.

Kini, pertunjukan itu telah berakhir dan aku terpaksa menyembunyikan apa yang telah terjadi kepada diriku,
Aku hanya mampu berharap yang aku akan berhenti ketawa!
Aku tersengih kerana jenaka yang mereka buat kali ini
Mereka tidak tahu.

Ketenangan menelanku.

(Aku tenggelam dalam refleksi kesakitan diriku sendiri)
Ku pejam mataku, dan sekali lagi keseronokan menjerut leherku
Air mata manis, kesakitan dan fantasi mengalir dari mataku
Oh, visi di dalam mindaku
Kekosongan jiwa akan menghantuimu

(Aku tenggelam dalam refleksi kesakitan diriku sendiri)
Kewarasan mula tergelincir dari tanganku
Aku berdiri di hujung sudut yang dilarang
Oh, kekesalan yang kurasakan
Adakah ia bermakna aku seorang pembunuh?

Aku bagaikan malaikat maut berdiri di belakangmu
Namun kau lupa nafas dinginku dihembus di lehermu
Adakah ia begitu senang?
Adakah aku terlalu bagus begini?
Akulah orang yang terpilih
Akulah penamat segalanya dan kini kau milikku!

Ketenangan menelanku.

Aku terpandang matamu yang terlukis di langit cerah hari ini,
Kau senyum padaku dan berkata, 'cinta seperti ini takkan pernah padam'.

Sekiranya kau benar dan mimpi ngeri ini berakhir, dan kita terjaga dari tidur sebelah menyebelah
Adakah kau rasa aku akan membenarkan kau hidup?
Aku benar - benar gila.

Lihatlah, aku adalah kehendak sang Malaikat Maut!
Pintalah belas kasihan sang malaikatmu itu!

Setelah kelegaan menyuci jiwaku, Ketenangan menelanku.

3 kritikan membina:

Jay said...

mu mimpi ape nih?

Unknown said...

jay: mimpi yang tidak indah

Unknown said...

Jgn engkau berselimut sedangkn itu semua peraturan setan..jika itu sudah sawah..berti itam muka nampak.dlm itam lu pikir sendiri..

Related Posts with Thumbnails